سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افراد با کشمکش بالا (HCP) را بشناسیم

  • کد خبر: ۲۴۹۷۷
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
افراد با کشمکش بالا (HCP) را بشناسیم
ترجمه: یونس شکرخواه روزنامه نگار
همه ما با افرادی مواجه هستیم که اندوه‌زا هستند، نه به‌خاطر اینکه روز بدی را سپری کرده باشند، بلکه به این خاطر که مشکلات شدیدی دارند و حاضر به تغییر نیستند. می‌توان این افراد را که «افراد با کشمکش بالا» نامیده می‌شوند شناخت و تا حد امکان از آنان فاصله گرفت. این مطلب که گونه‌ها و الگو‌های رفتاری افراد کشمکش‌زا را تشریح می‌کند، از دیپ‌استش ترجمه شده است.

گونه‌های افراد با کشمکش بالا:

۱- افراد با کشمکش بالای خود شیفته: ممکن است در نگاه اول جذاب به‌نظر برسند، اما خودشان را برتر می‌دانند. توهین و تحقیر و گمراه می‌کنند. همدلی ندارند و خواهان توجه و احترام هستند.

۲- افراد با کشمکش بالای خط مرزی: با دوستی شروع می‌کنند و به‌طرزی ناگهانی بسیار خشمگین می‌شوند. آن‌ها در جریان چنین خشمی دنبال انتقام‌گرفتن به‌خاطر اهانت‌های کوچک هستند.

۳- افراد با کشمکش بالای ضداجتماعی: جذابیت، نقاب آن‌ها برای سلطه بر دیگران است. دروغ می‌گویند، پنهانکار هستند، آشکارا دیگران را تحقیر می‌کنند، آسیب می‌زنند و گاه مرتکب قتل هم می‌شوند. از این نوع افراد فاصله بگیرید.

الگو‌های رفتاری افراد با کشمکش بالا:

۱- فکر همه یا هیچ: هرگاه مشکلی بروز می‌کند، راه‌حل فقط باید راه‌حل آن‌ها باشد و نه دیگران. آن‌ها نه مصالحه می‌کنند و نه به دیدگاه‌های دیگران کاری دارند.

۲- عواطف شدید یا غیرقابل مدیریت: واکنش آ‌ن‌ها به هرچه رخ می‌دهد بیش از اندازه است.

۳- رفتار افراطی یا تهدیدآمیز: آن‌ها به رفتار‌های بسیار منفی مشتمل بر آسیب فیزیکی مبادرت می‌ورزند، درباره دیگران دروغ می‌گویند و دخل‌وتصرف عاطفی و تماس‌های مفرط هم از دیگر خصایص آن‌هاست.

۴- مشغله ذهنی برای شماتت دیگران: آن‌ها غالبا افراد نزدیک به خود و افراد مقتدر بالاتر از خود را شماتت می‌کنند.
هیچ‌کس کامل نیست، اما افرادی که این ۴ ویژگی را دارند، حتما جزو افراد با کشمکش بالا هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->